DéliChoc

Bonusland wedstrijd: koop en maak kans op een Lucien fiets

Digital interaction Contest On-shelf Shelf Divider Customer experience
Case

DéliChoc Bonusland wedstrijd: online en instore

Consumenten besteden steeds meer aandacht aan de herkomst van producten. Het doel van DéliChoc was om Belgische consumenten samen te brengen rond hun in België gemaakte producten met Belgische chocolade. Deze wedstrijd geeft consumenten de kans om prijzen te winnen die gelinkt zijn aan België, terwijl ze genieten van hun producten. Ze wilden een campagne opzetten die leuk zou zijn en aanwezig zou zijn op meerdere online en instore kanalen. 

Klant

Deel dit project

         

Instore
Instore

Shelf divider met QR

Door de QR-code op de divider en te scannen bij aankoop van een DéliChoc product, konden consumenten deelnemen aan een wedstrijdplatform. Consumenten die moeite deden om het juiste volume te kopen en zich registreerden op het platform maakten kans op een Julien fiets.

Online
Online

Wedstrijdplatform

De activatie vond plaats via het Bonusland-platform van Carrefour. De ontwikkeling van het platform werd gedaan door een team van developers van Shelf Service. 

Resultaat
Resultaat

Koop & win

Deze campagne was een mooie combinatie van op elkaar afgestemde online en instore communicatie. De klantbetrokkenheid nam toe naarmate shoppers QR-codes scanden of het Bonusland-platform bezochten, wat leidde tot een aanzienlijke stijging in websitebezoeken en conversiepercentages. 

Maud Houssemand

Shopper Marketing Manager Belux Biscuits, Delacre

Het creëren van een hechte relatie met consumenten is essentieel geworden voor merken. Het verkooppunt is ongetwijfeld de ideale plek om deze interactie tot stand te brengen. Shelf Service heeft een breed scala aan interactieve mechanismen ontwikkeld om deze ervaring te verbeteren. Wedstrijden, tastings, samples, spelletjes... zijn allemaal hulpmiddelen die deel uitmaken van een effectief totaalconcept.

Deze combinatie van kanalen verbetert de klantervaring en voegt een interactieve dimensie toe. Bovendien maximaliseren we zo onze contactmomenten met consumenten en moedigen we ze aan om onze producten in de winkel te ontdekken. Het is ook een geweldige tool om innovaties te lanceren.

Gerelateerde projecten

Bonusland

Een efficiënt promotieplatform van Carrefour

Ontdek meer

Wedstrijd

Boost de klantbetrokkenheid dankzij fun interactiviteit

Ontdek meer

Gamification

Verbeter de klantervaring dankzij gamification

Ontdek meer

Shopperbot

Verwijs consumenten door naar een persoonlijke shoppingbot voor informatie en advies

Ontdek meer

Shelf Divider

Zet je product in de schijnwerpers

Ontdek meer

Wens je meer info?

Heb je vragen of wens je meer informatie? Dan ben je hier op de juiste plek. Selecteer aan de rechterzijde het gewenste onderwerp, vul je gegevens in en laat ons weten hoe we je kunnen helpen met jouw project.

Adres

Z1 Research Park 50, 1731 Zellik

Bel ons

+32 2 897 49 33
Ik wens meer informatie over ...

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het Privacybeleid en de Servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.